woensdag 27 september 2017

Emmanuelle Colin/Coloriage Wild 2

Hallo allemaal,

En  toen was daar het 2e boekje van Emmanuelle Colin/Coloriage Wild 2!!
Geweldige afbeeldingen weer!! :-D
Dit is wel één van mijn favorieten.
Ik vind de afbeeldingen ongekleurd al mooi, en al kleurende werd het nog mooier ;-)
Wat heb ik er een plezier in om dit soort afbeeldingen te kleuren!!

Een achtergrond wilde ik dit keer ook doen. Maar niet te overheersend, want ik wilde wel de 'focus' op de afbeelding hebben.

Ik had al eerder iets gezien om met Copic Markers een 'watercolor' effect te krijgen.
Dus.....dacht ik...dat moet toch ook voor een achtergrond te doen zijn.
Ik vond het ook wel 'eng' om te doen, was zo bang dat ik het misschien zou 'verpesten'.....
Maar met in gedachten de geweldige uitspraak van Pippi Langkous:
"ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!" :-P ;-) ben ik aan de slag gegaan.
Was even behoorlijk oefenen......(eerst op een 'proefpapiertje') maar ik vind het mooi geworden :-D

Het watercolour effect krijg je door met een waterpenseel (gevuld met Copic Colorless blender, of te wel copic cleaner vloeistof) en Copic Markers te kleuren.
Met verschillende kleuren Copic Markers maak je streepjes op een geplastificeerd papiertje en dit opnemen op je penseel.
Daarna (toen het goed droog was) heb ik nog wat grote en kleine rondjes gemaakt met de Copic Cleaner en penseel ;-)

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Even nog wat stap voor stap foto's:







en.....ingelijst ;-)

De Copic Markers die ik gebruikt heb:
Huid: E04-E11-E21-E00-E000
Haar: BV29-BV25-BV23-BV20-B60 en RV00
Ogen: G28-YG25-YG03-YG00
Oogschaduw: BV23-BV20-B60-RV00 
Wenkbrauwen: BV23-BV20-B60-RV00
Lippen: RV69-RV66-RV63-RV32
Bladeren: G28-G07-YG25-YG03-YG00
Bloemen: RV69-RV66-RV63-RV32 en Y02
Vogel: E59-E57-E55-E02-E00-E000

Achtergrond:
BV23-RV63-YG03-Y02
Waterpenseel en gelamineerd papiertje

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien!!
Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie een hele fijne dag verder :-D





2 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Ik vind het giga leuk om te zien Frouwkje en bewonder je inkleuren heel erg en ook het uit proberen van dingen!!! Heerlijke hobby heb je,en heel leuk dat je het op je blog aan ons laat zien!
Liefs van Gerie

Sande zei

Gorgeous!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...